2010/08/11

selamat menyambut ramadhan al-mubarak..

dah lama tak menulis blog ni..dah bersarang bercacing dah..tapi aku selalu ziarah blog-blog orang..cuma diri sendiri sangat malas nak menulis..takde idea kot..malam ni tetibe rajin pulak menulis..hakhak..selamat berpuasa semua..semoga kalian tidak ponteng puasa..haha..aku tak ponteng puasa tahun lepas..period lak waktu hari pertama raya..apa yang best takyah ganti puasa..boleh nak kerek dengan kawan-kawan yang sibuk ganti puasa bila dah dekat nak tiba bulan mulia ini..

hari ini hari pertama puasa..aku keseorangan di rumah tatkala semua housemate balik kampung..pagi tadi sahur goreng roti celup telur..aku juga berjaya memasak siakap 3 rasa untuk si zaid yang teringin sangat merasa masakan aku..aku masak tom yam + telur dadar jugak..orang kata nak amik hati lelaki melalui masakan..aku pun belajar memasak siakap 3 rasa tu di internet..terima kasih kepada orang yg upload resepi itu..

sejak tinggal di rumah sewa ni aku jadik rajin semacam..sahur hari ini nak masak nasi goreng..makan dengan sambal sotong yang aku masak waktu buka puasa tadi..
esok pulak masak sphageti..semua yang aku masak ni untuk si zaid..aku taklah makan banyak waktu sahur..lagi-lagi bila berat aku dah maintain 45kg..dulu aku punya berat setakat 38-42 aje..so sekarang kena kawal sikit pemakanan aku..ahaks..
lepas ini harap harap aku semakin rajin menulis di blog ni..

3 comments:

nad said...

nyam nyam. sedapnyeeee....hehe. samat berpose gak aini! mintak maaf kalo ade salah silap :)

Isma Isz Eiqa said...

mana isz nye bahagian..amboi pandai masak diam2 je yee hehehe nak jugak!!

aiNi. said...

is: mehla buke kat uma saye..sorang2 jeni taw..cian kan..kan..
nad:slamat pose gak..ak pon mtk maap kot2 tersilap salah terkecik ati ke taw..